جدید ترینها با جبهه متحد دانشجویی در کانادا


با درود
به وبلاگ جبهه متحد دانشجویی در کانادا خوش آمدید .

به امید فردای روشن برای میهن عزیزمان ایران


۱۳۹۰ فروردین ۱۲, جمعه

جشن و دید و بازدید نوروزی در تورنتو


  روز پنچشنبه 24 مارس رستوران دوستان در ریچموند هیل شاهد برگزاری جشن نوروزی توسط جبهۀ متحد دانشجویی در کانادا بود که با حمایت کمیتۀ دانشجویی دفاع از زندانیان سیاسی همراه بود. همه سخنرانان و هنرمندان حاضر در این جشن نوروزی در میان برنامه های خود، آزادی زندانیان سیاسی و نجات کشور را آرزو کردند.
 این برنامه راس یاعت 8 شب با خوشآمدگویی و اعلام تبریک سال نو توسط مجری برنامه خانم آزاده آغاز و پس از اعلام برنامه ها، افشین اعرابی مسئول برنامه های جبهه متحد دانشجویی در تورنتو ضمن تبریکی  دوباره تاریخچه ای از فعالیت های جبهه متحد دانشجویی  در تورنتو را به اطلاع حاضرین رساند و در ادامه تاریخچه ای از نوروز را قرائت کرد.

 در ادامه دکتر رضا مریدی نماینده پارلمان انتاریو سال نو را تبریک گفت و طی سخنانی به تاریخچه و اهمیت نوروز و آئین های ملی پرداخت. حضور ایشان در میان جوانان و دانشجویان حاضر در جشن مورد توجه و استقبال قرار گرفت.

 ایشان با تاکید بر این نکته که دولت جمهوری اسلامی تلاش دارد تا نوروز و دیگر آیین های ایرانی را از بین ببرد، گفت: ما در سال 2008 تلاش کردیم تا نوروز را به پارلمان انتاریم ببریم تا دولت کانادا آن را برسمیت بشناسد. امسال ما در پارلمان مراسم نوروزی را با حضور700  نفر به مراه حاجی فیروز و عمو نوروز به اجرا در آوردیم.

 وی گفت که امسال در دو نقطه جشن چهارشنبه سوری برگزار شد و نکته ای که برای من مهم بود توجه رسانه های غیر ایرانی به مراسم نوروز بود و حتی شاهد پخش مراسم نوروزی از تلویزیون بودم .


 گلوریا یزدانی عضو هیئت مدیره مرکز بین المللی حقوق بشر و کارگران نمایش "طنین ترانه های آزادی زن" که بزودی در "مرکز هنری ریچموند هیل" به اجرا در خواهد آمد، سخنران سوم این برنامه بود. وی نیز ضمن تبریک سال جدید ، گفت حضور ایرانیان در کنار یکدیگر قدم مهمی برای دفاع از حقوق همدیگر و حفظ آئین های ایرانی است.

  سپس کشیش دانیال پتروسیان از کلیسای مبشرین پشت میکروفون قرار گرفت و در مورد مورد نوروز از دیدگاه اقلیت های مذهبی سخنانی ایراد کرد.

 در بخش اول برنامه و پس از پایان سخنرانی ها،  آقای نشاط با هنرنمایی زیبا و شایان توجه خود در نقش حاجی فیروز چهرۀ جشن را کاملا دگرگون کردد و شور و شوقی را در میان حاضرین ایجاد کرد.

 سپس گروه هنری آذری دعوت شده به برنامه، با یک آواز و یک رقص تکنفره و سپس یک رقص دو نفره توسط زوج هنرمند جوان صمد و لاله، و نیز در آخر با رقص لزگی گرمای خاصی به جشن نوروزی آوردند. این هنرنمایی با استقبال گرم و پر شور حاضرین مواجه شد.

 هنرمند بعدی بهروز جهانبگلو بود که با با صدای گرم و گیرای خود حاضرین را به تحسین وا داشت. سپس یکی از هنرمندان کرد ایرانی حاضر چند آهنگ کردی خواند که با رقص دسته جمعی حاضرین ادامه یافت.

 بعد از ان نوبت اجرای برنامه دی جی بود که با ارائۀ موزیک های متنوع ایرانی و رقص دسته جمعی حاضرین تا پایان شب ادامه پیدا کرد.

جشن نوروزی جبهۀ متحد دانشجویی در کانادا در فضایی کاملا ایرانی و با تکیه بر موزیک های فولکلوریک یک جشن کاملا سنتی – ایرانی بود که حضور در این جشن فضای ایران را در اذهان تداعی می کرد و برای ساعاتی غربت فراموش می شد.

این برنامه در ساعت 12 نیمه شب به پایان رسید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر